Wprowadź wartość
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English
Powrót

Pociągi, samoloty, statki i naczepy

Pomimo że Europa przeżywa obecnie okres gospodarczej i politycznej niepewności, na managerów flot zawsze czekać będą nowe okazje biznesowe.  Na przykład rosnące zapotrzebowanie na intermodalne łańcuchy dostaw obejmujące alternatywne formy transportu, takie jak pociągi, samoloty czy statki. Wynajem naczep zapewnia dostęp do nowych okazji, jednocześnie minimalizując ryzyko związane z nowymi przedsięwzięciami.

Podział modalny transportu w UE

Podział modalny na różne rodzaje transportu towarowego w 28 państwach członkowskich UE pozostawał pod pewnymi względami niezmienny w ostatnich latach.  Jak wynika ze sprawozdań statystycznych urzędu Eurostat w 2017 r. udział transportu drogowego towarów w łącznej liczbie wykonanych tonokilometrów wyniósł 51,5%, transportu morskiego – 32,4%, kolejowego – 11,6%, a powietrznego – 0,4%. W przypadku transportu pomiędzy 28 państwami UE przewóz drogowy stanowił 76,7% wszystkich tonokilometrów, transport kolejowy – 17,3%, a transport śródlądowymi drogami wodnymi – 6,0%. 

Możliwości a nowa infrastruktura

Realizowane przez instytucje rządowe i międzynarodowe, w tym UE, nowe projekty infrastruktury, takie jak linie kolejowe, porty oraz sieci dróg, a w pewnych przypadkach również dotacje rządowe dla spedytorów i przewoźników, to źródła ekscytujących nowych możliwości dla operatorów flot naczep.

Kolej

Najbardziej prestiżowym projektem infrastrukturalnym jest chińska inicjatywa Jeden pas i jedna droga (BRI) zwana również „Jedwabnym Szlakiem”. Obejmuje on inwestycje oraz rozwijanie infrastruktury, w tym drogowej, kolejowej, powietrznej i morskiej, w 152 państwach, a także współpracę z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi w Europie, Azji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Łacińskiej i Afryce (źródło: Wikipedia).

Największe znaczenie dla europejskich kierowników flot będą miały okazje do transportu drogowego kontenerów i towaru z terminali na liniach kolejowych wzdłuż nowego eurazjatyckiego mostu lądowego – trasy kolejowej łączącej zachód Chin z Rotterdamem – a także korytarza morskiego, który łączy ponad 30 dużych portów Morza Południowochińskiego i Morza Śródziemnego (źródło: EU).

W początkowych etapach projektu chińscy operatorzy kolejowi przewidywali, że w 2027 r. trasę między zachodem a wschodem pokona 7665 pociągów. Szacuje się, że w samym 2018 roku 6363 pociągi wykonały tę podróż powrotną (źródło: EastLakeTimes).

Samoloty

W 2018 r. dochód z transgranicznego handlu elektronicznego obejmującego przewozy na obszarze 16 państw UE, w tym na terenie Europy Zachodniej i Skandynawii, wyniósł 137 mld EUR, czyli o 13,2% więcej niż w 2017 r. Udział transakcji transgranicznych w handlu elektronicznym w Europie wyniósł 22,8% (źródło: Ecommercenews.EU). Nie dziwi więc fakt, że firma Amazon rozszerzyła swoją działalność powietrzną w Europie i konkuruje z obecnymi największymi przedstawicielami europejskiej branży dostarczania przesyłek ekspresowych: firmami DHL, UPS oraz FedEx (źródło: FreightWaves). Na floty naczep przygotowane do szybkiego przewozu towarów o wysokim priorytecie i dużej wartości, które są specjalnością przewoźników powietrznych, czekać będzie mnóstwo nowych okazji związanych z dalszym rozwojem handlu elektronicznego oraz wzmożoną konkurencją w sektorze transportu lotniczego.

Statki

Kierownicy flot mogą mieć możliwość wykorzystania potencjału oferowanego przez nowe porty oraz regularnie ogłaszane nowe inicjatywy. Przykłady z ostatniego okresu obejmują:

  • Port w Duisburgu – do roku 2022 Niemcy wraz z chińską spółką Cosco Shipping Logistics planują wybudować największy w Europie śródlądowy terminal kontenerowy o powierzchni 240 000 m2, który będzie wykorzystywany na trasie Jedwabnego Szlaku (źródło: TheLoadStar).
  • Belgijski operator przewozu zbiorczego i spedytor Transuniverse Forwarding oraz turecki operator multimodalny Ekol Logistics planują budowę obiektu o powierzchni 40 ha w North Sea Port obejmującym holenderski port Zeeland oraz belgijski port w Gandawie (źródło: TheLoadstar).

Naczepy

Nowe okazje biznesowe poddadzą Wasze floty prawdziwej próbie. Jak zareagujecie na pilną potrzebę zapewnienia dodatkowych naczep do odbioru kontenerów z portu w Walencji w Hiszpanii czy też towaru czekającego w multimodalnym terminalu kolejowym w Duisburgu w Niemczech? Możliwość korzystania z elastycznego zaplecza naczep na wynajem w skali międzynarodowej ma olbrzymie znaczenie. Obecna w 16 europejskich państwach firma TIP Trailer Services jest idealnym partnerem w dziedzinie krótko- i długoterminowego wynajmu naczep dostosowanego do zmieniających się potrzeb rynkowych.

Wynajem naczep w całej Europie

TIP Trailer Services jest wiodącym dostawcą usług krótko- i długoterminowego wynajmu, serwisowania oraz naprawy naczep i pojazdów ciężarowych, dla firm transportowych i logistycznych na terenie Europy i Kanady. Naszymi klientami są zarówno wielonarodowe firmy transportowe z dużymi flotami, jak i drobni przedsiębiorcy dysponujący pojedynczą naczepą.  Prowadzimy działalność w szesnastu państwach Europy – w tym w krajach nordyckich, Beneluksie, Europie Środkowej, basenie Morza Śródziemnego oraz w Wielkiej Brytanii i Irlandii – a także na terenie Kanady.

Składająca się z ponad 100 000 pojazdów flota naczep TIP mieści się w 78 lokalizacjach. Nasze zaplecze naczep zapewnia klientom międzynarodowy zasięg, wygodę, elastyczność i spokój ducha, oferując możliwość wynajmu dowolnej naczepy wraz z powiązaną obsługą w każdej lokalizacji.

Serwisowanie pojazdów ciężarowych i pomoc drogowa

Oferujemy szereg usług usprawniających wydajność floty klienta i maksymalizujących jej czas bezawaryjnej pracy. Nasze umowy wynajmu naczep obejmują serwisowanie oraz pomoc drogową. Za pośrednictwem sieci 123 warsztatów oraz floty ponad 200 pojazdów serwisowych na terenie Europy i Kanady zapewniamy kompleksowe usługi konserwacji i serwisowania całych flot, jak również pojedynczych naczep.

Aby zapewniać kierownikom flot oraz kierowcom spokój ducha podczas realizacji dostaw w Europie i Kanadzie, oferujemy pomoc drogową dostępną 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.

Jeśli chcesz się dowiedzieć, jak skorzystać z wiodących w branży i elastycznych usług wynajmu naczep czy serwisowania TIP Trailer Services, skontaktuj się z lokalnym menadżerem firmy.

2020/01/06

Udostępnij ten artykuł

      

"Telematyka"

Tworzenie bardziej przejrzystego, wydajnego i bezpiecznego systemu transportowego

2020/07/01

"TIP ogłasza powołanie nowego dyrektora finansowego "

Nowy dyrektor finansowy w TIP Trailer Services - Hans van Lierop rozpoczyna pracę stanowisku dyrektora f...

2020/05/27

"COVID-19: codzienna aktualizacja dostępności oddziałów TIP"

COVID-19: codzienna aktualizacja dostępności oddziałów TIP

2020/03/23