Wprowadź wartość
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English
Powrót

Uniwersalna oferta naczep w ramach elastycznego modelu logistyki

Przedsiębiorstwo analityczne Technavio ogłosiło swoje przewidywania co do 10 największych trendów w logistyce w 2019 r. Wśród trendów, które mogą potrzebować odrobiny czasu, nim na dobre zagoszczą w naszej branży, znalazły się: „integracja dronów oraz inteligentnych okularów” i „wdrożenie chatbotów oraz robotów współpracujących (cobotów)”. Jednak jeden z wymienionych trendów, „elastyczna logistyka”, zdaje się mieć duże znaczenie już dziś. Czy znacie to pojęcie i czy Wasze floty są gotowe, by wykorzystać potencjał tego zjawiska dzięki elastycznej ofercie naczep?

Czym jest elastyczna logistyka?

„Elastyczna logistyka” to osiąganie uniwersalności w obrębie łańcucha dostaw w celu zwiększania lub zmniejszania jego możliwości zgodnie z potrzebami klientów w danym okresie. W połączeniu z dopasowanymi systemami automatyki, elastyczna logistyka może zapewnić firmom logistycznym zwinność oraz możliwości dostosowywania skali, wgląd w zamówienia w czasie rzeczywistym, a także łączność w obrębie wszystkich procesów biznesowych. Żeby zyskać wymienione korzyści, firmy będą coraz chętniej zlecać obsługę flot zewnętrznym  podmiotom działającym w modelu logistyki firm trzecich (3PL).  Wszystkie te czynniki zapewnią wzrost satysfakcji klientów (źródło: MHL News).

Dlaczego teraz?

Łańcuchy dostaw znajdują się pod oddziaływaniem różnych czynników podnoszących zapotrzebowanie na elastyczną logistykę – dotyczy to w szczególności problemu ostatnich etapów dostaw w środowisku miejskim. Należą do nich:

Wzrost populacji miast – według danych ONZ do 2050 roku 68% światowej populacji będzie mieszkało w miastach. Oznacza to, że do 2050 r. kolejne 2,5 mld ludzi wprowadzi się do miast, przy czym blisko 90% tego wzrostu będzie miało miejsce w Azji i Afryce. W 2018 r. poziom urbanizacji w Europie wynosił 74%. Dla porównania najbardziej zurbanizowanym regionem były Stany Zjednoczone (82%), a najmniej Afryka (43%).
Wzrost zakupów przez internet – firma 451 Research prognozuje globalny wzrost sprzedaży w e-handlu ze składaną roczną stopą wzrostu na poziomie 20% do 2022 r., co łącznie przełoży się na wartość 5,5 bln USD. W 2018 r. konsumenci na całym świecie dokonali zakupów na łączną kwotę 2,86 bln USD. (źródło: digitalcommerce360)
Oczekiwania konsumentów – jak wynika z globalnej ankiety konsumenckiej przeprowadzonej przez firmę PwC, ludzie doceniają szybkie i elastyczne dostawy. Ankietowani nabywcy bardzo cenili sobie możliwość realizacji dostaw w konkretnym przedziale czasowym. Wielu z nich było gotowych zapłacić więcej za dostawę w trybie pilnym lub tego samego dnia.
Wzrost logistyki sezonowej – sezonowe wahania popytu na usługi flot naczep, które w przeszłości dotyczyły przede wszystkim Bożego Narodzenia, a także uzależnionej od pory roku dostępności owoców, warzyw i kolekcji odzieży, obecnie obejmują również takie wydarzenia jak Czarny Piątek, Cyberponiedziałek czy cieszące się coraz większą popularnością święto Halloween, które przywędrowało do Europy ze Stanów Zjednoczonych. Wydarzenia te powodują nagłe wzrosty zapotrzebowania i stanowią wyzwanie dla menadżerów flot (źródło: DHL).

Jednolite podejście do elastycznej logistyki

 sieci transportowych, automatyzacji i danych (ang. Flexible transport networks, Automation and Data (FAD) framework). Ich zdaniem taka struktura „ułatwi sprzedawcom detalicznym oraz firmom logistycznym podnoszenie jakości i konkurencyjności na ostatnich etapach dostaw”.

Więcej możliwości dla flot naczep

Zdaniem firmy analitycznej Technavio złożoność sieci łańcuchów dostaw doprowadzi do wzrostu wielkości rynku 3PL w Europie o 26 mld USD w okresie między 2018 r. a 2022 r. Według przedsiębiorstwa wzrośnie zapotrzebowanie na usługi outsourcingowe, takie jak transport, ponieważ firmy 3PL skupią się na rozwijaniu podstawowych kompetencji, by odróżniać się od konkurencji i zwiększać swój udział w rynku.

TIP i naczepy na rzecz zmieniającej się logistyki

Elastyczna logistyka daje możliwość szybkiego i pewnego wykorzystania potencjału nowych klientów, ponieważ zapewnia łatwy i swobodny dostęp do wynajmu dowolnej liczby naczep. Wynajem naczep od czołowego dostawcy, takiego jak TIP Trailer Services, zapewnia elastyczność umożliwiającą powiększanie lub kurczenie floty naczep.

Wynajem naczep jest idealną opcją dla wielu flot, gdyż zapewnia zmienną przestrzeń ładunkową dostosowaną do warunków rynkowych bez potrzeby ponoszenia wydatków na zakup, posiadanie i serwisowanie naczep, bez ryzyka, że sprzęt pozostanie niewykorzystany przez długie okresy przestojów w branży.

Naprawa i serwisowanie naczep za pośrednictwem TIP

Umowy wynajmu naczep TIP obejmują usługę serwisowania i naprawy, jak również dostęp do naczep zastępczych, co gwarantuje minimalizację przerw w działalności Twojej firmy.

Kolejnym elementem pakietu usług TIP jest usługa pomocy drogowej. Zapewniamy wsparcie wszędzie tam, gdzie go potrzebujesz: w Genewie, Genui, Gdańsku oraz każdym innym miejscu na mapie Europy. Nasza ogólnoeuropejska pomoc drogowa jest czynna 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku.

Wybór naczep

Wielu kierowników flot bardzo ceni sobie naszą różnorodność gdy realizuje dostawy zamawiane w ostatniej chwili.

Elastyczna przestrzeń ładunkowa w ramach zmieniającego się modelu logistyki

Jeśli chcesz się dowiedzieć jak skorzystać z elastycznej oferty naczep TIP Trailer Services oraz jak czerpać korzyści z nowych okazji biznesowych wnikających z elastycznego modelu logistyki, skontaktuj się z nami.

2019/06/19

Udostępnij ten artykuł

      

"Przygotuj się na rewolucję sztucznej inteligencji w logistyce ..."

Jak sztuczna inteligencja zmieni branżę TSL w Polsce? W którym momencie człowiek okaże się zbędny ...

2019/10/24

"DELTA PARK Truck Secure Parking zdobył certyfikat TAPA Parking Se..."

DELTA PARK Truck Secure Parking zdobył certyfikat TAPA Parking Security Requirement, stając się pierws...

2019/10/08

"Zdrowie na TIP TOP – nasz globalny program wsparcia pracowników"

Zdrowie na TIP TOP – nasz globalny program wsparcia pracowników

2019/10/01