Kradzież ładunków to problem, który nie zniknie. Na szczęście menedżerowie flot i kierowcy dysponują rozwiązaniami technicznymi w celu zmniejszenia ryzyka kradzieży ładunku.
Według badania ankietowego dotyczącego kradzieży ładunku w regionie EMEA w 2017 r. kierowcy powinni szczególnie uważać na kradzieże ładunków w czwartki, ponieważ właśnie wtedy są one szczególnie nasilone. Wyniki badania ankietowego wskazały blisko 5000 kradzieży ładunku w regionie EMEA oraz większe ryzyko kradzieży na niestrzeżonych parkingach. Badanie to, w przeciwieństwie do innych, uwzględniło identyfikację konkretnych regionów w krajach najbardziej dotkniętych kradzieżami. East Midlands okazało się regionem, w którym 754 kradzieże stanowią ponad połowę wszystkich przypadków w Wielkiej Brytanii. W Niemczech natomiast przypadki kradzieży ładunków są bardziej równomiernie rozłożone. Najbardziej zagrożone regiony to Bawaria i Nadrenia Północna-Westfalia, w których miało miejsce 19% wszystkich kradzieży.
W tym samym badaniu stwierdzono, że najbardziej rozpowszechnionym rodzajem kradzieży, wynoszącym 44%, było rozcinanie plandek na naczepach plandekowych. Drobne kradzieże zajęły drugie miejsce i wyniosły 31%. Na kolejnych miejscach znalazły się kradzieże pojazdów i kradzieże w placówkach (po 5%) oraz kradzieże paliwa (4%), kradzieże całego ładunku ciężarówki (3%) i oszukańcze odbiory, a także kradzieże na kurierskiej ostatniej mili, każdy po 1%.
Dział odpowiedzialny za transport w Komisji Europejskiej, DG Move, opracował nowy zestaw narzędzi zabezpieczających dla europejskiego sektora transportu drogowego towarów. Zestaw narzędzi zabezpieczeń dla kierowców ciężarówekdo pobrania. Został on zaprojektowany, aby pomóc europejskim kierowcom ciężarówek, przedsiębiorstwom przewozowym i innym uczestnikom transportu drogowego w „rozwiązywaniu problemów związanych z kradzieżą ładunku, wprowadzaniem pasażerów na gapę do ciężarówek i terroryzmem na europejskich drogach”
Zestaw narzędzi proponuje różne zaawansowane technologicznie rozwiązania zapobiegające kradzieży, w tym:
Inne kategorie obejmują alarmy i detektory, kamery monitorujące dla ciężarówek i naczep oraz wybór kierowcy w oparciu o dane. (źródło: ROADSEC)
Wraz z pojawieniem się Big Data niektóre organizacje logistyczne zbierają informacje na temat kradzieży ładunku, które mają miejsce w określonych obszarach. Analiza komputerowa tych danych umożliwia określenie rozkładu przypadków kradzieży i wykorzystywanie ich w modelach predykcyjnych. Modele te mogą następnie pomóc menedżerom flot i kierowcom zapobiegać kradzieży ładunku, wykorzystując informacje do planowania najbezpieczniejszych tras dostaw, unikając miast, dróg i parkingów, gdzie wcześniej występowała duża liczba tego rodzaju przestępstw. (źródło: Sdcexec)
Wmagazynie „Commercial Fleet” przeanalizowano zapobieganie kradzieży ładunku z perspektywy bardziej zaawansowanych technologii. Firma Kersey Freight zakupiła 15 kontenerowych naczep typu Dry Liner marki Krone. Te naczepy skrzyniowe są wyposażone w pręty blokujące drzwi umieszczone wewnątrz, a nie na zewnątrz naczepy. Do sworzni zawiasów nie można uzyskać dostępu z zewnątrz. Ponadto kierowca po zamknięciu drzwi może zablokować pręt ze stali nierdzewnej na klamkach. Naczepa posiada również solidne ściany i dach. Te zabezpieczenia utrudniają włamanie do naczep.
Inne warianty tej naczepy mogą być ładowane z boku i z tyłu oraz centralnie blokowane i odblokowywane z ciągnika siodłowego – z kabiny lub zdalnie, z centrali floty.
Niektórzy komentatorzy podkreślają podatność naczep plandekowych na kradzieże, ponieważ ich ściany można stosunkowo łatwo przeciąć nożem i innymi prostymi narzędziami tnącymi. Aby rozwiązać ten problem, firmy takie jak Cunningham oferują plandekę zapobiegającą przycinaniu, która zawiera stalową siatkę umieszczoną pomiędzy dwiema warstwami tkaniny. W celu bezpiecznego zamocowania są one przyspawane lub przykręcane śrubami.
Na ostatniej konferencji John C. Tabor, starszy wiceprezes ds. łańcucha dostaw w National Retail Systems, radził właścicielom flot, aby oznaczali plandeki logotypami i grafikami firmowymi, zamiast pozostawiać je w kolorze białym, co spowoduje, że skradzione naczepy będą łatwiej rozpoznawalne i możliwe do odnalezienia przez organy ochrony porządku publicznego. (źródło: Freightwaves)
Dysponując flotą ponad 66 000 naczep w swojej flocie i 50-letnim stażem w branży wynajmu naczep, firma TIP dysponuje wiedzą i doświadczeniem, aby udzielać porad w zakresie najlepszych sposobów zabezpieczania naczepy i ładunku przed kradzieżą Klienci wynajmujący naczepy w TIP Trailer Services korzystają z tych porad.
Oferujemy gamę naczep na wynajem, w tym naczepy, skrzynie ładunkowe, plandeki, naczepy skrzyniowe, cysterny i chłodnie, które mogą być uzupełnieniem posiadanej floty.
Aby pomóc naszym klientom zmaksymalizować czas pracy naczepy oraz w ramach umów wynajmu naczep, TIP Trailer Services zapewnia usługi zarządzania konserwacją i naprawami. Podczas gdy Twoja wynajęta naczepa jest poddawana pracom konserwacyjnym lub naprawiana, dostarczamy inną naczepę, aby zapewnić sprawne działanie Twojej firmy.
Możesz także polegać na naszej ogólnoeuropejskiej pomocy drogowej czynnej 7 dni w tygodniu przez 24 godziny na dobę i przez 365 dni w roku. Aby uzyskać więcej informacji na temat elastycznego wynajmu naczep z wypożyczalni TIP Trailer Services, skontaktuj się z nami za pomocą tego formularza.
2019/01/08
Po prostu wypełnij poniższe pole, aby w przyszłości otrzymywać ważne aktualizacje i informacje od TIP